|
Hvor?
Feb 19, 2010 16:04:48 GMT -1
Post by Estelle White on Feb 19, 2010 16:04:48 GMT -1
Estelle stod stille midt i indgangshallen, og så sig forvirret rundt, mens hendes bare fødder trippede en smule på det kolde gulv. Hun rykkede sig hurtigt baglæns, da en af de ældre elever skubbede sig forbi hende, og hun greb ekstra godt fat om sine bøger og en lille, rød syæske hun holdt i sin favn for ikke at tabe dem. Det var lige efter frokost tid, så mange elever var på vej fra indgangshallen og ud for at holde resten af deres pause, inden næste lektion. Estelle selv, var på jagt efter et roligt hjørne på biblioteket, men hvor var det nu at biblioteket lå? Sneen udenfor dalede langsomt og tæt ned fra skyerne.
|
|
|
Hvor?
Feb 19, 2010 21:07:40 GMT -1
Post by Emilia Alejo on Feb 19, 2010 21:07:40 GMT -1
Emilia havde været heldig nok til ikke at blive ramt af nogen af de ældre elevere på vej ud af storsalen. Hun holdte en gammel bog tæt ind til sig, bange for at tabe den. Hun holdte meget at bøger, og sørgede altid for at passe godt på dem. Emilia så at mange af eleverne gik udenfor; men hun ville hellere et andet sted hen. Hun havde lyst til at læse videre i bogen hun holdte tæt ind til sig.
|
|
|
Hvor?
Feb 19, 2010 21:25:35 GMT -1
Post by Estelle White on Feb 19, 2010 21:25:35 GMT -1
Estelle fik øje på en ung, blond pige i mængden og forsøgte at løbe hen til hende, i zig-zag mellem alle eleverne. Hun når med meget desvær hen til hende, og griber fat i hendes ærme. "Hej, eh.. frøken Gryffindor elev." Hun lyser op i et større smil, med en lidt flov mine. "Jeg er på vej til biblioteket. Eller.. det ville jeg være, hvis jeg ikke havde glemt hvor det er." Rettede hun sig. Hun holdt sine bøger tæt ind til sig endnu. Hun var iklædt en skolekappe, et par lange, posede, mørkeblå bukser med et par gule lapper, og så en gul, løs t-shirt. Sit kollegies farver.
|
|
|
Hvor?
Feb 20, 2010 11:56:06 GMT -1
Post by Emilia Alejo on Feb 20, 2010 11:56:06 GMT -1
Emilia så lettere overrasket på pigen der tog fast i hendes trøje. Helt automatisk trak hun bogen hun holdte i sine arme, tættere ind til kroppen. "Åh.. Hej" svarede Emilia, efter et stykke tid, og smilte lidt til pigen med det brune hår. "Biblioteket?" Hendes øjne så undersøgende på pigen der stod overfor hende "Jeg ved godt hvor det er."
|
|
|
Hvor?
Feb 20, 2010 17:29:45 GMT -1
Post by Estelle White on Feb 20, 2010 17:29:45 GMT -1
"Kan du forklare mig hvor?" Estelle slap pigens trøje. Hurtigt. Hun tænkte, at når pigen nu vidste det, så ville hendes søgen snart være ovre. Rart. Hun smilede venligt til den fremmede pige. "Det ville være rigtig sødt af dig." Tilføjede hun. Hun flyttede lidt på fødderne igen, og hendes store, farvestrålende perlekæde raslede lidt. De mange elever var efterhånden nået fra storsalen, men nogle gik stadig forbi, nu og da.
|
|
|
Hvor?
Feb 20, 2010 18:00:00 GMT -1
Post by Emilia Alejo on Feb 20, 2010 18:00:00 GMT -1
"Åh! Jeg er dårlig til at forklare hvordan man finder hen til steder.." Emilia så på pigen overfor sig, og flyttede lidt på sine fødder. "Men, jeg vil gerne selv op på biblioteket, så vi kan bare følges!" Et smil bredte sig på Emilias læber. Hun syntes pigen der stod foran hende virkede flink.
|
|
|
Hvor?
Feb 20, 2010 18:05:58 GMT -1
Post by Estelle White on Feb 20, 2010 18:05:58 GMT -1
"Great! Jeg hedder Estelle White! Hvem er du?" Estelle blev lidt mere ivrig. Hendes øjne lyste i nysgerrighed. Glad. Nu havde hun fået en at snakke med, og kunne det blive meget bedre? Hun justerede de bøger hun holdt i sin favn, så de lå bedre, og hun kunne hvile sykassen på dem.
|
|
|
Hvor?
Feb 20, 2010 19:43:26 GMT -1
Post by Emilia Alejo on Feb 20, 2010 19:43:26 GMT -1
"Pænt navn" Emilia smilte til pigen. De kunne blive gode venner. "Jeg hedder Emilia. Emilia Alejo" Hun så på pigens bøger, for at se om hun kunne genkende nogle af dem. Et par stykker havde hun læst, et par stykker havde hun hørt om. Emilia gjorde grebet omkring hendes egen bog en smule løsere.
|
|
|
Hvor?
Feb 20, 2010 19:59:59 GMT -1
Post by Estelle White on Feb 20, 2010 19:59:59 GMT -1
"Dit navn er nu også rigtig flot. Eksotisk. Er du fra udlandet?" Spurgte Estelle nysgerrigt, inden Emilia gav sig til at kigge på hendes bøger. "Ja, nogle af de her er gået lidt over udlåns tid.. jeg skal aflevere." Forklarede Estelle og smilede venligt til hende. "Lad os komme til biblioteket. Du fører an." Hun rakte en arm ud mod trappen, så Emilia kunne gå først.
|
|
|
Hvor?
Feb 20, 2010 20:28:26 GMT -1
Post by Emilia Alejo on Feb 20, 2010 20:28:26 GMT -1
"Tak. Ja, min familie og jeg flyttede her til fra Spanien da jeg var tre år" Hun smilte lidt. Emilia var en smule stolt af at komme fra Spanien. "Åh! Personligt, aflevere jeg tit bøgerne forsent.. Jeg glemmer tit jeg har lånt dem, og ikke ejer dem" Hun smilte skævt til Estelle, og begyndte at bevæge sig hen mod biblioteket.
|
|