Post by Lyra Eruditon Vennefell on Oct 2, 2009 14:10:07 GMT -1
Lyra Eruditon Vennefell
Navn: Lyra Eruditon Vennefell
Alder: 32
Stilling: Forsvar Mod Mørkets Kræfter, Overhovede for Gryffindor, Deputy Head Mistress
Erfaringer:
Hogwarts. 7 år.
Ministry of Magic:
Auroruddannelse: 3 år
Auror. 9 år
Historie:
Lyra blev Gryffindor elev, da hun startede på Hogwarts. Det gik hende fint på skole, da hun fik gode karakterer og kom godt ud af det med de andre. Det eneste der forstyrrede hendes ellers så fredfulde skoletid, var hendes forældres utilfredshed. Lyra udviklede sig nemlig ikke til at være den som de havde ønsket. Født i en stolt fuldblodsfamilie, var hun opdraget til at hade mugglere og kun mænge sig med andre fuldblods magikere. Men da hun kom på Hogwarts, indså hun at alle andre var mindst lige så gode, og hun havde fra starten ikke lyst til at følge rækken af Slytherin elever, som de fleste af hendes familie havde været. Hver gang der skete noget radikalt på skolen, måtte hun bevise at hun ikke var gået over til den mørke side, da folk havde let ved at udpege hende som den skyldige. Hun måtte derfor hele tiden stå i skyggen af det hendes familie stod for, og havde gjort – hvilket ikke var noget kønt syn.
I hendes sidste skoleår, var hendes drøm derfor at blive auror, hun ville for alvor vise at hun var anderledes end hendes familie og derfor startede hun på auror uddannelsen efter Hogwarts. Det sidste år på Hogwarts, brugte hun næsten ingen tid hos sin familie, men boede hos sine venner på skift.
Lyra blev auror efter tre år, og det var der hun mødte sin mand, Matthew Williamson, og de blev gift et par år efter, at de havde fuldført deres uddannelse. I et par år, var alting som det skulle være. Lyra Williamson og Matthew brugte deres tid på at finde troldmænd, der udførte mørk magi. Lyra blev gravid og fødte en søn, de kaldte for Theodor. Efter 7 år, hvor de havde fanget nogle troldmænd, som havde eksperimenteret en smule, kom de på sporet af en der var langt værre. Da de fandt ham, opstod der en voldsom kamp imellem dem, og det endte med at troldmanden, kaldet Korbin, forsvandt. En aften, hvor familien var på vej hjem fra Diagonalstræde, blev de overrasket af troldmanden, kaldet Korban, som dræbte Lyra’s mand, og hendes barn inden hun kunne nå at gøre noget. Hun nåede dog at beskytte sig selv, inden han ramte hende, og da der en gruppe aurorer ankom, flygtede Korban inden de kunne stoppe ham.
Lyra er derfor blevet lærer på Hogwarts, fordi hendes barns og mands død har presset hende for hårdt. Hun håber dog stadig på, at hun engang for taget hævn på den troldmand, som dræbte hendes familie.
Udseende:
Lyra er en slank kvinde, med kastanje brunt hår og grønne øjne. Hendes hud bliver ikke let brun, så hendes hud er meget lys, selv om sommeren. Hendes hår er lettere krøllet, og går hende til skuldrene. Det krøller mest i spidserne end ved hovedbunden.
Lyra klæder sig som en traditionel heks, hun foretrækker kapper og kjoler. Nogle gange ser man hende endda med en heksehat. Hun går altid med opsat hår, når hun er på arbejde, men til fester og andre særlige lejligheder, kan frisuren godt forveksle fra den normale knold. Hun har taget mugglernes makeup til sig, og er specielt glad for en merkant rød læbestift, som hun kan fremhæve sine læber med.
Hvorfor: Altså, jeg lavede hende fordi du bad om det. Men også fordi jeg havde lyst, og fordi jeg synes vi manglede en lærer. Desuden, nørder jeg så meget Hp, at jeg ikke ville have så vanskeligt ved at udføre en undervisningstime. Men jeg ved ikke om det bliver aktuelt? Må du om, siden du sagde det bare var ’for at skabe liv på siden’ eller sådan noget.