Post by Christian Knox on Oct 10, 2009 15:27:55 GMT -1
Navn:
Christian Knox
{Hugh Jackman}
Alder:
36
Stilling:
Overhoved for Huffelpuff
Magiske Dyrs Pasning og Pleje
Erfaringer:
Christian har god kendskab til magiske dyr og dyr i muglerverden. Selve faget har altid haft en god interesse hos ham. Han er også tidligere vejleder hos Huffelpuff, da han gik på Hogwarts.
Historie:
Christian var født ind i en af de fineste slægter af troldmænd, i England. Troldmændene fra slægten Knox er kendt for at være den mest venlige og loyale sindet familie, som var de skabt Huffelpuffs ånd. De er også kendt for at være de perfekte dyr passer og boede altid ude i skove. Så Christian og hans søster vokse op med dyrene, som en andet væsen, som kan ligestilles med troldmænd. Han ville så indrømme at der var nogen mere end andre.
Christian fik sit brev fra Hogwarts og var hele familiens stolthed, men hans søster var så inderlig jaloux overfor hans opmærksomhed, som muligvis var med til at hun endte på Slytherin året efter.
Christian kom på Huffelpuff og familien så stolt og de gjorder at Christian aldrig kom til at mangle noget, for han skulle bare spørger.
[YEARS OF HOGWARTS]
Christian var en flittig i elev. Han havde mange venner og dagene gik som leg for ham, da han var en fuldblods Huffelpuff var han ikke så udsat for så meget modning og drilleri som hans mugglerfødte Gryffindor ven, som er det som han skabt hans store had til ordet ”Mudderblod”. De havde mødtes i toget og snakket kort. Han blev hurtigt ”forelsket” i Magiske Dyrs Pasning og Pleje, som også var hans bedste fag.
Christian var populær blandt piger, som han ikke havde den store opmærksomhed til dem. Ikke fordi han ikke gad, men han ønskede ikke at ha' en kæreste på noget tidspunkt, før en bestemt pige fangede hans opmærksomhed. Han var vild med hende og ville gøre alt for at hun bare vidste hans navn. Han gjorder mange skører ting og til tider meget ballade som gjorder han var tæt på at blive smidt ud. Han fik hendes opmærksomhed, men hun gjorder noget som han aldrig ville glemme. Hun lod som om at hun kunne lide ham, han udførte hendes mindste vink, mens hans bedste ven måtte blive ved med at advarer ham. Christian lyttede ikke og endte med at hun droppede ham på den mest ulykkeligste måde. Siden den gang har Christian ikke kunne stole på det kvindelige køn og holder sig helt fra forelskelse. Han havde ikke rigtig kontakt med sin søster med mindre hun havde brug for hjælp i nogle lektier.
Christian har haft været med sin muggler-ven med hjem et par gange og fået nogle bøger fra ham omkring dyr i muggler-verden.
[AFTER HOGWARTS]
Christian gik dyrenes vej og rejste en tur rundt i verden for at se på de mange forskellige magiske dyr og hvordan de trives. Han er nu kommet tilbage, da han så at der var en stilling som lærer i Magiske Dyrs Pasning og Pleje
Personlighed:
Christian er en rolig og venlig mand, men skal meget til at stikke til hans store og næsten ukontrolleret temperament, hvis man ikke begynder en snak omkring være fuldblod, halvblod eller muglerfødt, der intet ord han hader mere end ”Mudderblod”.Han går ikke så meget op i udseende, som gør at han ikke altid bliver barberet, men han holder sin hygiejne godt.
Christian er en meget tålmodig og fleksibel lærer, som man nemt kan komme til hvis man har problemer med at forstå en eller anden opgave. Han har det nemmere ved at ha' undervisning, hvor de kan sanse det han fortæller om, altså føle, lugte, smage frem for at bare se og lytte. Der skal helst være en smule bevægelse, så eleverne ikke falder i søvn bag bøgerne. Han er også en retfærdig lærer, synes han i hvert fald, da han ikke favoritseer Huffelpuff og gør plads til at svarer på spørgsmål og tager helst en som ikke siger så meget, frem for en som ved det meste. Christian har det også bedst med afleveringsopgaver, hvis der er mange stille personer i hans timer, så han er sikker på at de har hørt efter og det måske bare er generthed som gør at de ikke siger noget. Alle er ligestillet og neutral i hans timer.
Christian interesse sig ikke for det andet køn eller kærlighed, da han elsker sit arbejde og vil helst ikke bruge tiden på andet. Han er loyal og tolerant for alle, selv dem han ikke er venner med og lader fjender eller dem han hader møde hans stille og ligeglad side. Man hører meget sjældent et ondt ord fra ham.
Links til andre sider, hvor du har undervist, hvis nogen:
----
Hvorfor bør du have stillingen?
Jeg ønsker stillingen omkring Magiske Dyrs Pasning og Pleje, fordi jeg altid har haft et meget godt kendskab til de forskellige magiske dyr og ved hvad de behøver, lige fra barnsben af. I min tid på Hogwarts var jeg blandt de bedste i mit fag. Jeg ønsker også at være det nye overhoved af Huffelpuff, da det var mit kollegium, som jeg ønsker at være overhovedet for. Jeg vil dog aldrig vælge eleverne pga. deres kollegium eller blodsarv..!
Alle mine elever kommer til at lærer hvad der bliver brug for I vore dage og lærer det samme afhængig af deres årgang.