Post by Vincent L. Redford on Oct 10, 2009 20:04:09 GMT -1
REDFORD. Vincent Lupus
Professor i Forvandling
Gryffindors overhoved
Fulde navn: Vincent Lupus Redford
Kaldenavn: Af familie og nærmeste bliver han egentlig bare kaldt for Vincent/Vince, mens han af andre ønskes at blive kaldt efter sit efternavn samt hans stilling.
Køn: Mand ♂
fødselsdag: (09/03) 38 år
Fag: Forvandling
Forhold til faget: Forvandling har været i hans blod lige fra han blev født. Hans familie har i flere generationer været animagus, så det er ikke så underligt at han kender til dette fag. Vincent har selv været Animagus siden han var 14, og derudover er han én af de få som har fået tilladelse fra ministeriet at bruge besværgelsen.
Stav: Mørk tulipantræ (Liriodendron tulipifera), 17” med kerne af Re’em’s gyldne pels. En let og bøjelig stav der dog har en stærk indre, hvilket gør den næsten umulig at knække. Håndtaget er lettere lysebrunt, og ved hjælp af initialer kan man se, at staven har været i familiens eje i generationer.
Nationalitet: Britisk/Irsk (Født i Dublin, flyttet til London som 12 årig pga. startskuddet til skoleårene på Hogwarts) Han har en tydelig irsk accent.
Blodstatus: Fuldblod
Historie: (Din historie)
Personlighed:
Vincent er vokset op i Dublin og har derfor en meget tydelig irsk accent, der sommetider kan være svær at forstå. Han virker hårdfør og en smule arrogant, hvilket kan være grund til at folk har en smule svært ved at komme tæt ind på ham. Skønt han kan virke nedladende og se sig selv mere overlegen, så er han i virkeligheden meget jordnær og bliver egentlig bare let irriteret. Han har en stor passion for quidditch, hvilket viser at han har en stor kampvilje - han kan være den der råber højst op når der er et spil igang. Han har det med at bande ret ofte, også selvom eleverne eller børn er i nærheden. Vincent har allerede oplevet en del store og betydningsfulde ting i sit liv - han har gået på Hogwarts i syv år hvor han var (selvom det nok kan virke overraskende) noget af en ballademager, han har været gift en gang, nu skilt, han er blevet en anerkendt animagus og været med i flere diskussioner og opgaver for Ministeret for Magi.
Udseende:
Hår:
Det altid vindblæste mandelbrune hår giver ham altid en strejf af at han har gang i meget. Det sidder som det vil, og han tænker ikke så meget over hvad folk siger til det; nu er det jo heller ikke fordi det ser så slemt ud alligevel. Derudover har han bakkenbarter der tydelig fremviser hans kindben. Eftersom han ikke er typen der gør så meget ud af sig selv kommer der også sommetider skægstubbe.
Øjne:
De grågrønne mandelformede øjne kan virke intense, som om at han er på vagt hele tiden; ikke som et dådyr der virker skræmt, men mere som en ældre ulv. Det grålige strejf i hans øjne kom først til ham i en alder af 14, da han gjorde bekendtskab med Animagusbesværgelsen. Siden hen har det grålige strejf været at finde, der sommetider også reflekterer lys tilbage som en kats.
Desværre har Vincent med tiden bygget en mur for sine følelser, hvilket gør at det nogle gange kan være svært at læse hans tanker og følelser ved hjælp af ansigtsudtryk og blik. Skønt øjnene er intense, virker det så også som om, at det er det eneste de kan være.
kropsbygning:
Vincent er normal bygget; hverken for tynd eller for tyk. De muskler som han har er kun kommet frem af ubevisthed, da han ikke træner af egen vilje - dvs. at hans kondition ikke er den bedste, men han kan da løbe og slå fra sig hvis det bliver nødvendigt. Dog holder han sig til sin stav hvis en kamp skulle dukke op.
Han er omkring de 183 høj, går næsten altid rankt og med hastige skridt, hvilket får ham til at stolt ud, skønt han egentlig ikke gør det bevist.
Hudfarve:
Det 'typiske' engelske vejr har sat sit præg på Vincent. Hans hud er lettere lys der dog ikke får ham til at se syg og svag ud. På grund af de ofte mange skyer, der har haft dækket for solen i London, har Vincents hud ikke taget den store skade af UV stråler. Det eneste der virker ru er hans skægstubbe.
Tøjstil:
Da Vincents forældre har haft levet i mugglerverden (skønt de var fuldblodstroldmænd), har Vince skam godt kendt til mugglertøj. Derfor, når han bevæger sig væk fra den magiske verden, er hans tøjstil ganske som mugglernes, hvilket gør at han nærmest glider i ét med folkemængderne. Sommetider kan Vince også glemme at når han træder ind i den magiske verden, og væk fra mugglernes, at klæde om til kappe. Det er dog ikke noget som han tænker videre over eller vrider hovedet pga. fejlen; hvis det står til ham, så er det ligemeget hvad han går i - om det så er mugglertøj eller ej.
Links til andre sider, hvor du har undervist, hvis nogen:
Hvorfor bør du have stillingen?
Eftersom jeg har kendt til forvandling og dets besværgelser hele mit liv, ser jeg dette som en udemærket måde at videregive min læren til andre, som senere også vil få brug af den. For blot at nævne én af de ting, som måske kan fremvise min succes, så kan jeg fortælle at jeg er en accepteret og registreret animagus i ministeriets bøger, hvor mit navn nu står med blæk ved siden af mine forældres og deres forældre. Forvandling har været min families store interesse, og vi har, fra barns ben af, nærmest blevet madet med det. Udover dette har jeg også gennemgået en 7 års uddannelse her på Hogwarts, så jeg ved hvordan skolelivet foregår (hvis jeg da ikke er blevet for gammel). De kan måske allerede huske mig? Gryffindoren med det uregerlige hår og loppemiddelet.
Kære Edward Rockerfella, jeg ber dem dog forstå at hvis de ansætter mig så vil jeg kun være på Hogwarts og i dets klasselokaler for kort stund. Jeg har endnu ikke gjort op med mig selv hvor længe, men jeg håber vi kan tage en snak om det senere. Ser De, problemet er at jeg går imod min families uskrevne lov om at holde vores lærdom for os selv. Jeg finder dette absurd, og ønsker derfor at lære fra mig - om det så skal være nu, om 20 eller 50 år er op til Dem - jeg ved dog, at hvis jeg får fingrene sat i ungerne skal jeg nok få lært dem noget Forvandling inden jeg rejser fra Hogwarts for aller sidste gang.
Patronus: En ældre gråulv
Animagus: Præcis som hans patronus - En ældre gråulv (Latinsk: Canis Lupus)
Celebrity: Rufus Wainwright
Andet:
- Eftersom han er animagus har han evnen til at forvandle sig til en grå ulv (Latinsk: Canis Lupus).
- Vincent har en meget kraftig irsk accent.
[/ul]